16 June 2009

Janji Realiti TV Itu Benar Atau Palsu??!!

Lambakkan realiti TV yang menjadi kegilaan remaja sekarang

Sejak kebelakangan ini rancangan realiti TV bagaikan cendawan yg tumbuh selepasnya hujan!... Fenomena ini amatlah mencetus kebimbangan pelbagai pihak... anak2 muda kian GILA menyertai rancangan realiti ini tanpa memikirkan kesan nya dimasa hadapan!... Setiap kali sesi pencarian uji bakat, beribu2 yg datang dengan harapan agar merubah mimpi siang mereka menjadi kenyataan!!... Baik dari yang berbakat, cantik, mempunyai 1 pakej lengkap utk mnjadi bintang dan juga hanya mencuba nasib yang langsung tiada standard utk diketengahkan menjadi artis idola!!... Ada pula korbankan kerjaya mereka yg sememangnya sudah kukuh kedudukannya dan ada pula yg korbankan pembelajarannya di institusi2!!... Mereka percaya Realiti TV mampu merubah corak kehidupan mereka dan merealisasikan impian mereka menjadi bintang terkenal!!...

Rancangan Realiti TV tidaklah seindah yg disangkakan!... jika tiada keazaman utk berjaya dan punya bakat tentu susah dikemudian hari!... lagi pula populariti seseorang peserta rancangan itu tidak lah berpanjangan... hanya GAH ketika berlangsungnya rancangan itu... Tapi bila sudah berakhir maka lenyaplah mereka ditelan masa!... mungkin ada yg bernasib baik dapat membuat rakaman lagu, mengalih arah ke bidang lakonan dan pengacaraan mahu pun juruhebah!!... Tp ada yg keluh lagu mereka tidak dimainkan di radio!... Itulah kesannya apabila sudah terlalu banyak bintang2 segera!... Ditambahkan lagi dengan kemasukkan muzik/filem luar seperti indonesia terus mendinginkn periuk nasi artis2 malaysia... Kasihan pada mereka yg punyai nasib sebegitu hingga ada yang kurang siuman akibat terlalu tertekan!... Syabaslah pada mereka yg masih berdiri kukuh di arena industri malaysia ini serta mengharumkan nama negara di mata dunia ... tentunya kejayaan mereka tidak datang bergolek tapi ia adalah datang dari usaha mereka yang penuh dengan semangat yang membara utk berjaya...

Tapi... adakah semua yg mnyertai rancangan realiti TV ini mmg berbakat?!... Trand bintang boneka @ ciptaan sekadar penyeri rancangan itu yang kononnya "Kelainan" terus menyemakkan dan mengelirukan mata masyarakat... di uar2kan punya "keistimewaan" supaya bintang palsu ini terus memancing undi demi menguntungkan pihak tertentu!... Smpai bila ianya harus berlanjutan?!...

Edan : Harus dihentikan rancangan Realiti TV ini!!!

2 comments:

Luth Textile said...

aku tak suka beb benda2 mcmtu..
serius.. macam thegeh2..
af yang dijulang2 sgt kemahsyuran tu pon tak leh blah..
apa la jadi ngn anak2 melayu skrg ni..

KEMARUK!

edan coba said...

Mereka semua gilakan glamor!!!
hanya segelintir tu jaa ader bakat n keazaman!!!
Awak x minat jd artiz?!!!
JAWAB!!!!!!!!!!!!!!!
:P