26 July 2010

Lawak 3 - Hari lahir ke -17


Seorang anak bertanya kepada ibunya..

Anak : Mama! Bila tiba hari lahir saya ke-17 nanti, boleh tak buat pesta dirumah?
Mama : Boleh.. Nanti mama aturkan..
Anak : Mama.. Boleh saya ajak kawan-kawan saya sekali?
Mama : Ya.. Boleh sayang.. Nanti mama uruskan jemputannya.
Anak : Mama.. mama.. Boleh saya pakai baju baru warna PINK tak?
Mama : Boleh.. boleh... Nanti mama belikan yee..

Maka tibalah hari lahir anaknya yang ke-17, berpestalah mereka dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya kepada mamanya..

Anak : Mama.. aaaa... Boleh tak saya pakai 'Lipstick' mama?
Mama : ???... Tak Boleh!
Anak : Alaaah.. Mama, hari lahir ke -17 ini kan terjadi hanya sekali dalam hidup , Takkanlah Lipstick pun tak boleh?
Mama : Tak Boleh..! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tetapi tidak pada yang ini!
Anak : Alaaaa.. Bolehla mama.. Pleaseeee!!
Mama : AZWAN BIN AZMIR! Bukankah kamu itu lelaki????



Edan : Mama pun.. bagi ja Lips Balm! Hehe..

No comments: