11 May 2009

Penjenamaan Semula Blog Ku!

Sebelum...

Selepas...

Assalamualaikum... Ary nie aqu telah membuat 1 keputusan bru dengan menukar nma Blog aqu!... Bkn kerana bosan atau x elok tp lebih kepada jiwa aqu yang masih berpegang kuat pada warisan2 dulu... Terasa unik lagi penuh maksud nma baru Blog aqu ini... WARUNG KU!!!... Bunyi nyer mcm kekampungan!(ala2 kartun LAT!)... itu dari mata kasar!... cuba renungkn lebey mendalam pasti uolz akan ketemu apa yg aqu nak n cari selama ini...

Idea tu suddenly zzzuuuupppppppppp datang sbentar td!... lagi pula aqu mmg nk ciri2 zaman2 dulu nie yg punya nilai sentimental nya tersendiri!... Warung, dengar jaa perkataan nie of coz difikiran kiter pasti lah tempat mkn yang paling murah lagi senang kiter jumpa... Warung juga tempat kwn2 n family2 berkumpul... gosip sana sini!!(klu d kg owg kata mngata!!)... Mmg x sah lah klu lepak di warung mulut tu x laser citer umah tangga owg x dicanag!!...hehe!...

Kopi O satu!!... Roti Canai satu!!!... Teh O satu!!... semua ayat2 pesanan nie kiter selalu dengar di Warung!... semua owg(selalunya laki yg vnyk lepak!!) pasti akn memesan minuman serta mknan tu!... Kira dh sebati ngn budaya melayu kite daa!(tu yg penyakit semkn betambah!).... jngn kata melayu, cina n india pon dh pandai daa join ngn melayu lepak di Warung!!... klu time bola sepak n wrestling mesti riuh lah kalah funfare2!!!!... Slalunya lepas Isyak lah!!(Tok Iman pon layan!!)...

Warung juga melambangkan budaya melayu kiter dimata dunia... Elemen2 yg ada d warung tiada di ngara2 luar!... Boleh dikatakan warung kiter nie lah paling mesra alam!!... Pekerjanya pula melayu yg berusia... biar x canggih pon tp mesra pelanggan n tenang jaa bla di dlm nya!... Kata owg lepak merugieykan?!... hmmm setahu aqu lepak dlm erti melayu trutama d warung adalh biaser... lagiey pla ia jga tempat kiter berehat n menikmati panorama yg masih hijau lagiey permai!!... Silaturrahim antara penduduk kg pon erat harmoni sentiasa....! :D


Edan : Kunjungilah warung sebelum ianya pupus ditelan zaman...

8 comments:

Ummi Hanie said...

wahh dah tukaq imej ler blog ini ...

pandai ler edan wat header , akk xbraper terer bab2 header nih ..masey tercari2 header/identiti blog yg sebena...

I n n z said...

waah..
akde warung. leyh lepak2 neyh
hehe..
leyh kn abg edan ?

teh tarik satuu!!
ouh2
over sudaaa
:)

Nur Farhana Abdullah said...

Chicken chop adaa? Hak hak hak.. =p

idasm said...

warung?... hehe... ok gak tu..tp 24 jam ke 12 jam aje warung ni...

Anonymous said...

sukenye dgn imej baru blog ni... suke3... kat tempat akk ni jgn harap la ade warung lg huhu akk suke la edan imej blog edan ni TAJLENA

edancoba said...

Kak Hanie!! Yer ke? tp rasanya Blog kak da cukop prefect daa!! :)

Innz!! Deq mailah slalu!!.. ha td pesan Teh kn? awat x mai hambik? kn dah sejuk daa!!! hehee...:P


Saerah!!! Chicken tu da vanyk!!!! Haa nnt cek bg yg mai dr Reban! Fresh lagi!!! Chicken chop bebulu!!!
:D Hahahaha!!

Kak Idasm...
Kui3x... :D
Buka slalu! nnt klu x dak duit nk bayar bil edan gunalah Pelita! Haa romantiq gitu!! :P

Kak Taj!!
Kak lah yang paling baek!!
Slalu bg respon positif!! edan rasa bangga ada punya visitor yg sngt3x.. BAEK!!!!!!!!!!
:)

Thanx semua!!!
Perubahan edan lakukan nie pon coz MY WORLD rasanya cm keras jaa than ala2 owg puteh jaa. so edan cri lah identiti melayu!! :D

Fairuz Selamat said...

better than before.... lg "makna" kan

edancoba said...

Tu lah Fairuz!! Edan mula merasai kinikmatan ataz nma WARUNG tu!!
Ceewaaaaaaaaaahhhhhh!!!
:)