06 July 2009

Perbuatan Onani Sangat Berbahaya!!

Melancap adalah perbuatan terkutuk dari pandangan Islam

Pakar perubatan tradisonal Ummul Hanna atau lebih mesra dipanggil Bonda berusia 60 tahun ini mengatakan 90% lelaki Akil Baligh di Malaysia pernah melakukan lancap@Onani dan ianya merupakan trend terkini yang penyumbang kepada kepupusan manusia tidak mengira peringkat usia... Nafsu kuat ketika umur belasan hingga 50-an tetapi berkurang ketika umur mencecah 65 tahun...

Onani adalah sangat berbahaya kerana ianya akan menyebabkan kerosakkan zakar... Kerandut zakar akan menjadi keras dan berkeping-keping lalu menyebabkan permasalahan ketika hendak membuang air kencing... Malah perbuatan itu jika tidak dihentikan sebelum umur 30 tahun tabiat itu akan berkekalan dan akan menyebabkan seseorang ejakulasi awal ketika berjimak dengan isteri... ini akan menyebabkan keruntuhan rumah tangga... Bonda menolak mitos yang mngatakan Onani adalah untuk membuang sperma yang kurang berkuaiti dan mencuci bahagian kemaluan itu... Beliau juga tidak percaya setiap minggu perlu sekali membuat onani yang dikatakan jika tidak salur mani itu akan tersumbat... walhal dengan beronani akan mendedahkan kita pada pelbagai masalah.. seperti lemah tenaga batin(mati pucuk), lemah daya ingatan, lemah daya penglihatan, lemah lutut dan mengundang pada kerosakkan buah pinggang jika tidak ditanggani ketika usia muda... Malah beronani juga menyekat aktiviti sosial dan kemasyarakatan kita dan menyebabkan seseorang individu itu terpinggir... Selalunya orang yang sukakan Onani adalah seorang yang suka berimaginasi dan kerap memencilkan diri di dalam bilik...

Demikianlah akibatnya jika kita kerap dengan aktiviti lagha tersebut!.. pilihlah jalan yang betul untuk melepaskan nafsu... kerana Allah sangat benci pada hambanya yang suka memudaratkan kesihatan sendiri... Pastinya untuk membuang tabiat tersebut perlukan disiplin yang tinggi lagi berdoalah lah selalu agar Allah sentiasa melindungi kita..


Edan : Moga Allah melindungi diri ini dari perbuatan seperti itu..

7 comments:

I n n z said...

sy pompuan
hehe ;)

aimanhaQimy said...

ermmm entri yg bguz nie hehehe :)

aimanhaQimy said...

aiman masih suci tau!!! hehehe :)

edan coba said...

Innz... yer ni tok jejanz jer!!
:)

Aiman!!!
Suci ke?
ohhh propa nyer!
:P

Zumairi said...

lelaki atau pompuan leh terjebak dgn benda ni...memang ada sesetengah manusia susah nak kawal nafsunya...malah lebih teruk jika terjebak dgn zina...

edan coba said...

Zumairi..
clazzzz tu!!
ayat awak sangt skema!!!!!
keh keh keh...
:)

Anonymous said...

Nak tawu ni.. Kalau lelaki dah melancap ru dah kire tak suci lagi ke?? just nak thu saje..