27 June 2010

Guna Kad Kredit beli sayur?!!

Mak cik tu sampai terkejut beruk!!!

(Lakonan semula)
Gadis: Mak Cik!!! Sayur kangkung ni berapa harganya?
Mak Cik : RM2.00 nak..
Gadis : Ohh.. Nah Mak Cik.. (sambil tangan hulur sekeping kad)
Mak Cik : Err.. nak, Mak Cik tak minta IC...
Gadis : Mak Cik.. ini bukan IC.. Ini KAD KREDIT!
Mak Cik : Haaaa???!!!!!!

Pada2 lah perempuan ni pon kalau nak beli sayur pon pakai Kad Kredit.. Mau tak melopong Mak Cik tuh.. Lagi pon x de logiknya sebab setahu penulis kadar pembayaran melalui Kad Kredit adalah RM50.00.. Sayur tu baru RM2.00.. alahaaaiii Kassim!!!! Yaa inilah strategi terbaru Bank HSBC, kira Kad Kredit dia ni kat mana2 pon boleh guna!!! Sengaja reka gimik macam ni.. Well ternyata diorang memang berjaya menarik perhatian orang! Lawak tul!!!!!






Edan : Tak mustahil gak kalu nak guna Kad Kredit beli sayur ni.. pergi je di pasar raya haa! Confirm boleh guna!!

4 comments:

Aidy Shahiezad said...

skrg nie RM20.00 pun bole pakai credit card la...

edan coba said...

Abg Aidy..
Ohh iya? Bank mana tuh?

||| PöJìé PööH ||| said...

Yerrr semakin menggalakkan org bhutang.. Choy la!

Love,
PojiePooh Abdullah

edan coba said...

Pojie.. Nak masak pown pikir 2 kali.. "Aqu hutang ni.. nak masak ke x nak?".. hehe